WANDELEN IN DE LOT

het spannendste gebied van Frankrijk

Dag 3

Rondwandeling Puy L’evéque

De vorige dag had er flink ingehakt en we waren aardig vermoeid. Gelukkig was de afstand vandaag niet zo groot  15km.
Hoewel we geen restaurant zouden tegenkomen hebben we geen lunchpakket meegenomen want we hadden nog wat koeken bij ons en die moesten toch ook eens op.
Het eerste stuk ging over hetzelfde pad dat we gisteren niet gelopen hadden vanwege mijn been en ging steil omhoog en was bezaaid met stenen. Dus het was maar goed dat we gisteren niet verder zijn gelopen met die regen.
De nieuwe schoenen doen het goed. Vandaag is het mooi weer, zeker 25gr.
Na de klim een asfalt weg die redelijk vlak was. De routebeschrijving was goed.
Vlak voor de helft van de tocht hebben we het kerkje in Montignac bezocht.
Hier konden we een stukje afsnijden en dat hebben we ook gedaan want het was inmiddels behoorlijk warm geworden (30gr.).
De terugweg was geheel over asfalt, in Puy (wat een erg leuk dorpje is) hebben we op een terras een lekker biertje genomen.
Het huis van Peter en Ivonne ligt aan een straatje langs de Lot en staat pal tegen de rotsen met aan de overkant van de weg een grote tuin met de mogelijkheid om in de Lot te vissen.
We hebben in een Gite gelogeerd die bestond uit 2 slaapkamers en een woonkamer en een badkamer. Eten kon buiten op het terras met uitzicht op de Lot.

Dag 4